[kc_row _id=”791411″][kc_column _id=”535863″][kc_column_text _id=”198017″ css_custom=”{`kc-css`:{}}”]
Na przestrzeni lat proces sprzedaży oraz sposób jej prowadzenia ewoluował. Niewątpliwie, przyczyną tego był (i jest) rozwój technologii jak również zmiana mentalności kupujących. W konsekwencji – dawne techniki przestają działać, więc trzeba szukać nowych sposobów na skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów oraz narzędzi, które pozwolą zarządzać kontaktami i utrzymywać „w ryzach” cały proces sprzedaży.
Z artykułu dowiesz się:
- czym jest Dynamics 365 for Sales,
- jaka jest różnica między Dynamics 365 for Sales Professional a Enterprise,
- jak wygląda licencjonowanie rozwiązania.
Sprzedaż to komunikacja – i znacznie więcej niż tylko popyt i podaż. Chcąc nawiązać i utrzymywać kontakt z potencjalnym klientem, komunikacja powinna być wspierana przez ustrukturyzowane narzędzie do zarządzania relacjami z klientem. Służą do tego rozwiązania typu CRM – Customer Relationship Management. Dzięki nim możemy monitorować i realizować plany sprzedażowe firmy, a na podstawie danych i historii współpracy – przewidywać potrzeby klientów. Bardzo pomocnym i wartościowym rozwiązaniem w tym zakresie jest Dynamics 365 Sales.
Co to jest Dynamics 365 Sales?
Dynamics 365 Sales to system CRM umożliwiający sprzedawcom budowanie silnych relacji z klientami, podejmowanie lepszych decyzji w oparciu o dane sprzedażowe i historie interakcji z poszczególnymi, a wszystko to w jednym, wspólnym i bezpiecznym miejscu. Sales jest jednym z rozwiązań wchodzących w skład „rodziny” Dynamics 365. Korzystając z Dynamics 365 Sales handlowcy mogą skutecznie i szybciej śledzić i zarządzać tematami sprzedażowymi – począwszy od kwalifikacji kontaktu jako „lead”, „szansa sprzedaży”, kończąc na realizacji zamówienia i wysłaniu faktury (lead and opportunity management). Kluczowymi funkcjonalnościami Dynamics 365 Sales są m.in.:
– Lead management – zarządzanie procesem kwalifikacji/ dyskwalifikacji lead`a. Sprzedawcy mogą tworzyć szanse sprzedażowe ręcznie lub automatycznie na podstawie działań (np. wiadomości e-mail lub połączenia telefoniczne).
– Opportunity management – po zakwalifikowaniu leada jako „szansa sprzedaży” handlowiec może śledzić interakcje, dostarczać klientowi odpowiednie materiały, dokumentację, a na końcu – domknąć sprzedaż.

– Embedded Intelligence (Sales Enterprise) – funkcja pozwalająca na personalizację komunikacji pod kątem konkretnego klienta składająca się z: Relationship Assistant, Email Engagement oraz Auto Capture.
– Social Selling – Dynamics 365 Sales integruje się z wieloma narzędziami, np. Microsoft Social Engagement czy Linkedin Sales Navigator, co dodatkowo wspiera budowanie długofalowych relacji z klientami.
– Kampanie i listy marketingowe.
– Prognozowanie (Sales Enterprise).
Więcej na temat funkcjonalności Dynamics 365 Sales znajduje się na stronie producenta, w dokumentacji oraz przewodniku licencyjnym dotyczącym Dynamics 365.
Korzyści Dynamics 365 Sales
Wdrożenie i wykorzystywanie Dynamics 365 Sales w organizacji niesie za sobą szereg korzyści. Można tutaj wyróżnić, np.:
– Szybsze finalizowanie transakcji oraz łatwiejsze zarządzanie całym procesem sprzedażowym.
– Wszystkie dane sprzedażowe w jednym miejscu – Dynamics 365 Sales można porównać do idealnej sekretarki, bez której nie możemy żyć. Rozwiązanie jest niezwykle „zorganizowane” oraz przechowuje wszystkie dane w usystematyzowany sposób, ułatwiając tym samym sprawdzanie niezbędnych informacji o danym kliencie.
– Łatwe wyszukiwanie – dzięki linkowaniu oraz szybkiemu algorytmowi wyszukiwania aplikacja w ciągu kilku sekund wyświetla pożądane wyniki.
– Gotowe wykresy i dashboard`y – Dynamics 365 Sales posada gotowe wykresy, które wykorzystują dane do ich wizualnej reprezentacji, co ułatwia ich interpretację.
– Funkcja prognozowania – wykorzystująca sztuczną inteligencję (AI).
– Możliwości integracyjne – integracja z Office 365: możliwość obsługi kontaktów z poziomu Outlook`a (Exchange Online), śledzenie wiadomości, podpisy elektroniczne dzięki integracji z Adobe Sign, itp.
Czym różni się Dynamics 365 Sales Professional od Enterprise?
Dynamics 365 Sales występuje w dwóch wariantach: Professional i Enterprise. Dynamics 365 zawiera w sobie gotowe elementy – encje – które „zdają egzamin” w większości scenariuszy sprzedaży. Encje można porównać do tabeli w Excelu. Czasami bywa jednak tak, że organizacja potrzebuje utworzyć niestandardowe encje, w których przechowywane będą specyficzne dane. I tutaj ujawnia się zasadnicza różnica między wersjami Dynamics 365 Sales – w Professional mamy ograniczenie do 15 custom`owych encji. W przypadku Enterprise tego ograniczenia nie ma.
W ramach jednego tenanta możemy mieć użytkowników z licencją Professional i Enterprise. Niemniej jednak, w takim przypadku będziemy dysponować dwoma różnymi instancjami. W tym miejscu pojawia się kolejna różnica – użytkownik z licencją Sales Enterprise będzie miał dostęp do obu instancji (Professional i Enterprise), a Professional – tylko do instancji Professional. Jest to wyraźnie zaznaczone w przewodniku licencyjnym Dynamics 365.
Ponadto, Dynamics 365 Sales Professional nie jest dostępny jako licencja „na urządzenie” (per device). Pozostałe różnice to kwestia funkcjonalności. Można tutaj wspomnieć chociażby o tym, że Professional nie ma takich funkcji jak Embedded Intellgence, Prognozowanie, Sales Hub czy Baza wiedzy, a są one dostępne w Dynamics 365 Sales Enterprise. Szczegóły w zakresie różnic wynikających z funkcjonalności obrazuje Załącznik B z „Dynamics 365 Licensing Guide”.
Dynamics 365 Sales – licencjonowanie
Licencjonowanie Dynamics 365 Sales odbywa się na zasadzie per user. Dodatkowo, oprócz użytkowników „pełnych” do dyspozycji mam licencje Team Members oraz Device, która jest dostępna w wariancie Dynamics 365 Sales Enterprise. Licencja Team Members umożliwia odczyt danych gromadzonych w ramach rozwiązania Dynamics 365 Sales. Sprawdzi się najlepiej dla osób, które nie są powiązane z pełnieniem konkretnej funkcji w organizacji, ale wymagają dostępu do danych, raportów, a w mniejszym stopniu do edycji. Warunkiem skorzystania z licencji Team Members jest zalicencjonowanie przynajmniej jednego użytkownika (w ramach tenanta) licencją pełną. To, do czego i jakie prawa ma użytkownik Team Member najlepiej przedstawia Załącznik B z przewodnika.
Natomiast, licencja Device pozwala zalicencjonować urządzenie, do którego dostęp może mieć wielu użytkowników.
Tak jak pozostałe rozwiązania „z rodziny” Dynamics 365 – tak i Dynamics 365 Sales licencjonuje się według modelu Base i Attach. Oznacza to, że każdy użytkownik w organizacji, który ma posiadać licencję „full”, musi ją mieć przypisaną jako licencję bazową – Base. Zatem, w scenariuszu, gdzie organizacja jest zainteresowana wyłącznie rozwiązaniem Sales – wystarczy, że pod uwagę weźmiemy SKU będące „bazą”. Natomiast, w przypadku, gdy organizacja korzysta już np. z Dynamics 365 Customer Service i chciałaby „dołożyć” funkcjonalność Dynamics 365 Sales – to może to zrobić wybierając SKU z dopiskiem Attach. Oczywiście, dostępne są również licencje dedykowane scenariuszom transition z rozwiązania on-premises (from SA from VL/DPL). W modelu CSP Dynamics 365 Sales (Professional i Enterprise) jest dostępny jako licencja komercyjna, dla organizacji non-profit oraz dla jednostek edukacyjnych. Dynamics 365 Sales nie ma wymaganej minimalnej ilość seat`ów.
Podsumowanie
Dynamics 365 Sales to rozwiązanie klasy CRM, które jest dostępne w dwóch wersjach: Professional i Enterprise. Umożliwia organizacjom m.in. planowanie sprzedaży, zarządzanie całym procesem sprzedażowym, zadaniami pracowników, generowanie ofert, tworzenie list i kampanii marketingowych czy zarządzanie umowami serwisowymi. Dzięki temu, handlowcy mogą działać szybciej, niezbędne dane mają „pod ręką”, w jednym miejscu, przedstawione w graficznej formie, co zaś przekłada się na skuteczniejsze podejmowanie właściwych decyzji. Główną różnicą między wariantem Professional a Enterprise jest to, że Professional ma ograniczenie do 15 custom`owych encji – pozostałe to w zasadzie różnice w funkcjonalności.
W zakresie licencjonowania – dostępne są licencje dla użytkowników „pełnych”, „lekkich” (team members) oraz na urządzenie, zaś samo licencjonowanie – tak jak w przypadku innych Dynamics`ów – odbywa się na zasadach Base i Attach.
W przypadku pytań dotyczących Dynamics 365 Sales – prosimy o kontakt z:
– wszyscy partnerzy – wyznaczony opiekun handlowy lub csp@promise.pl
[/kc_column_text][/kc_column][/kc_row]