[kc_row use_container=”yes” force=”no” column_align=”middle” video_mute=”no” _id=”328034″][kc_column width=”12/12″ video_mute=”no” _id=”5273″][kc_column_text _id=”38390″ css_custom=”{`kc-css`:{}}”]
Jeśli jesteś niezależnym producentem oprogramowania B2B, to bez wątpienia zależy Ci, aby Twoje rozwiązania radziły sobie jak najlepiej. Wyróżnienie się wśród tysięcy innych aplikacji nie jest proste, ale właściwa wiedza i wsparcie mogą sprawić, że produkt, nad którym pracujesz, zacznie generować zyski.
Zastanawiasz się, jak sprawić, aby Twoja aplikacja B2B odniosła sukces i zaczęła na siebie zarabiać? Podpowiadamy na jakie cztery kluczowe kwestie warto zwrócić uwagę.
1. Przeanalizuj temat
Upewnij się, że Twoja aplikacja rozwiązuje realne problemy, z którymi zmagają się klienci B2B. Firmom na niczym nie zależy bardziej, niż żeby działać szybciej, sprawniej i taniej. Jeśli Twoje rozwiązanie pomaga w automatyzacji procesów, ułatwia komunikację wewnątrz organizacji, optymalizuje zarządzanie zasobami lub w inny sposób zwiększa efektywność firmy, to już jesteś na drodze do sukcesu.
Przeanalizuj, czy na rynku istnieje już podobne rozwiązanie do Twojego. Jeśli tak, to co możesz zrobić, aby Twoje było lepsze? Czy dostrzegasz np. funkcje, których brakuje w aplikacjach konkurencji, a o które często dopominają się użytkownicy na forach, w grupach społecznościowych, w recenzjach w App Stores? A może widzisz, że coś po prostu nie działa? W każdym z tych przypadków, dobry research konkurencji i potrzeb klientów to absolutna konieczność przy tworzeniu aplikacji
Zastanów się również, jaka strategia monetyzacji będzie najlepsza dla Twojego oprogramowania. Czy optymalna będzie opcja płatności z góry, freemium z opcjonalną subskrypcją, czy subskrypcja z darmową wersją próbną? Każda ze strategii monetyzacji ma swoje wady i zalety, a jeśli nie wiesz, która z nich będzie najlepsza dla Twojego biznesu – zdaj się na wiedzę ekspertów. Pamiętaj, że dołączając do programu partnerskiego Microsoft Cloud for ISV możesz liczyć na bezpłatne wsparcie specjalistów ds. sprzedaży m.in. właśnie w takich kwestiach.
2. Korzystaj z wiedzy
Wejście na rynek z nową aplikacją nie jest proste – po drodze można popełnić wiele błędów, które wydłużą ten proces i zwiększą koszty. Dlatego nie bój się korzystać z wiedzy i doświadczenia innych producentów oprogramowania, ekspertów technicznych i specjalistów w obszarze sprzedaży aplikacji B2B.
Dołączając do programu partnerskiego Microsoft otrzymasz dostęp do całej biblioteki zasobów, takich jak poradniki, przykłady kodu, biblioteki klienckie, architektura referencyjna oraz narzędzia do przyspieszania pracy SaaS. Możesz brać udział w webinariach dla społeczności partnerów, podczas których zaproszeni eksperci podzielą się wiedzą oraz z chęcią odpowiedzą na Twoje pytania.
3. Optymalizuj rozwiązanie
Nawet jeśli stworzysz najbardziej przydatne rozwiązanie, negatywne recenzje mogą szybko sprawić, że nikt nie spojrzy na nie dwa razy. Choć nie wszystko da się przewidzieć przed publikacją aplikacji, pamiętaj, aby dokładnie przetestować swoje oprogramowanie zanim pokażesz je światu i upewnij się, że będzie dobrze służyć Twoim klientom.
Dobrym testem przydatności oprogramowania jest wejście w skórę użytkownika. Wyobraź sobie, że to właśnie Ty jesteś użytkownikiem nowej aplikacji. Zainstaluj ją, zacznij używać i szukaj powodów do narzekań. Co nie działa? Albo co Ci przeszkadza? Co mogłoby być zrobione inaczej, a czego Ci brakuje? Pamiętaj, że im więcej błędów i niedoskonałości znajdziesz Ty, tym mniej zobaczy ich użytkownik!
Pamiętaj też, że nie musisz polegać tylko na sobie i deweloperach, którzy z Tobą pracują. W ramach programu Microsoft Cloud for ISV otrzymujesz wsparcie doświadczonych inżynierów, w tym specjalistów z tytułami MCT oraz MVP. Z ich pomocą możesz lepiej zoptymalizować swoje rozwiązanie i zadbać, że użytkownicy będą z niego zadowoleni.
4. Wejdź na nowe platformy
Aby skutecznie zarabiać na swoich rozwiązaniach musisz być tam, gdzie są Twoi klienci. Z platform AppSource oraz Azure Marketplace korzysta ponad 4 miliony użytkowników w 140 krajach – w tym 95% firm z rankingu Fortune 500. Publikując swoje aplikacje właśnie w tych sklepach jest szansa, że zostaną one dostrzeżone przez największe przedsiębiorstwa na świecie.
Jako partner ISV otrzymasz też szerokie wsparcie marketingowe, takie jak pomoc w komunikacji i sprzedaży oprogramowania, wyróżnienie aplikacji w Microsoft App Store, promocja w newsletterach, na blogach, w materiałach case study lub informacjach prasowych.
– – – – – – – – – – – – – – – –
Już dziś dołącz do programu partnerskiego Microsoft dla niezależnych producentów oprogramowania i rozszerz grono obiorców swoich rozwiązań. Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą, aby ustalić szczegóły.
[/kc_column_text][/kc_column][/kc_row]