[kc_row use_container=”yes” force=”no” column_align=”middle” video_mute=”no” _id=”847779″][kc_column width=”12/12″ video_mute=”no” _id=”46005″][kc_column_text _id=”57789″]
API Platformy All4Cloud znajdziemy tutaj – KLIKNIJ
Należy pamiętać, żeby:
- Wybrać najnowszą wersję – obecnie 1.1
- Uwierzytelnić się użytkownikiem API z odpowiednim poziomem uprawnień
- Zapoznać się z dokumentacją dostępnych metod oraz właściwościami obiektów.
API udostępnia zbiór reguł, które pozwalają na wykonywanie operacji w obrębie:
- Klientów
- Faktur
- Zamówień
- Produktów
- Subskrypcji
Funkcje jakie możemy zyskać przez dostęp do interfejsu REST i reguł dostarczonych przez Market Place, to między innymi automatyzacja niektórych procesów, takich jak tworzenie klientów, czy zamawianie produktów
API Market Place jak zacząć? – skontaktuj się z nami!
Aby rozpocząć korzystanie z interfejsu API na platformie należy zgłosić się do cspsupport@promise.pl
Po kontakcie z naszym wsparciem, zostanie wygenerowany użytkownik z odpowiednim poziomem dostępu.
Mam już użytkownika co dalej?
|Udaj się do – https://marketplace.all4cloud.pl/api/swagger/ui/index
Zaloguj się przekazanymi danymi
Zapoznaj się z budową poszczególnych metod dostępnych w zakładce „model”
Zaloguj się
Pierwszym krokiem po otrzymaniu danych logowania będzie uzyskanie Tokenu oAuth.
Ten krok wymaga podania danych uwierzytelniających użytkownika
Gotowe!
Wykonanie powyższych czynności pozwoli już na dostęp do gamy metod, jakie oferuje API Market Place.
Przykładowe wywołania metod
Dla przykładu poniżej zamieszczono testowe wywołania poszczególnych metod:
- Checkdomain
Aby wysłać zapytanie, należy wybrać Check Domain i kliknąć button „wypróbuj to”
Następie uzupełnij pole body i wyślij zapytanie upewniając się czy wersja API jest najnowsza
Po wykonaniu zapytania otrzymamy odpowiedź z serwera
- Create Customer
Krok jakie należy wykonać są analogiczne, czyli:
- Wybieramy opcję „Wypróbuj to”
- Uzupełniamy pole „body”
- Upewniamy się, czy mamy wybraną najnowszą wersję API
- Wykonujemy zapytanie
Odpowiedź powinna w odpowiedzi zawierać:
„customerId”: „”,
„externalCredentials”: {
„username”: ” username „,
„password”:” username”
- Create Customer MCA
Aby móc zamawiać produkty dla danego klienta niezbędne jest podanie osoby fizycznej, która zaakceptowała umowę MCA – Microsoft Cloud Agreement
Create Customer MCA wymaga podania ID klienta
Odpowiedź powinna wyglądać
- Place Order
Zamawianie produktów wygląda analogicznie do poprzednich metod
Po uzupełnieniu pola body i wykonaniu metody prawidłowo, powinniśmy zobaczyć wynik w postaci
- Get Invoice List
Pobieranie faktur jest możliwe za pomocą metod dostępnych w grupie Invoices
Przykład wywołania:
Prawidłowa odpowiedź, powinna zwrócić wynik
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z opiekunem handlowym lub prosimy napisać na adres: csp@promise.pl
[/kc_column_text][/kc_column][/kc_row]