Windows AutoPilot – automatyczna rejestracja w AAD

[kc_row use_container=”yes” force=”no” column_align=”middle” video_mute=”no” _id=”897890″][kc_column width=”12/12″ video_mute=”no” _id=”295882″][kc_column_text _id=”479153″]

Microsoft wprowadza do Windows 10 (od wersji 1703, Creators Update) nowy mechanizm samodzielnego dopisywania nowych urządzeń do firmowego Azure Active Directory (AAD)

Cały mechanizm (w skrócie) przedstawia się następująco:
  • Użytkownik otrzymuje nowe urządzenie z Windows 10 (notebook, PC, telefon, tablet)*.
  • Po rozpakowaniu, uruchomieniu oraz podaniu podstawowych informacji (język sytemu, ustawienia klawiatury, wybranie sieci) urządzenie jest rozpoznawane jako nowe w sieci firmowej i dostosowywane do lokalnych konfiguracji.
  • Urządzenie uruchomione w sieci i autoryzowane danymi do logowania właściwego użytkownika (wpisanymi do Azure Active Directory) – ekran logowania jest właściwie oznaczony nazwą firmy i logo**.
  • Po zakończonej sukcesem autoryzacji urządzenie jest automatycznie dodawane w Microsoft Intune lub innym systemie zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM) – zgodnie z regułami i konfiguracją tych rozwiązań.

Najważniejsze zalety tego rozwiązania:

  • Za pomocą Microsoft Intune możemy na nowym urządzeniu automatycznie uruchomić polityki bezpieczeństwa, ustawienia systemowe, konfigurację urządzenia, zainstalować Office 365 lub inne aplikacje BEZ POTRZEBY angażowania Działu IT lub fizycznego kontaktu z urządzeniem.
  • Za pomocą Microsoft Intune możemy ustanowić właściwą konfigurację Windows Update for Business i wymusić standaryzację poprawek, sterowników oraz poprawek bezpieczeństwa.
  • Urządzenie może automatycznie zostać podniesione z Windows 10 Pro do Windows 10 Enterprise.

*aby całość rozwiązania skutecznie zadziałała, urządzenia muszą być zarejestrowane we właściwym tenancie (AAD) organizacji. Urządzania nowej generacji z Windows 10 (z kanału OEM, dystrybucji lub kanału reselerskiego są gotowe do pracy z Windows AutoPilot Deployment Program). W przypadku urządzeń nie posiadających wsparcia, możemy je zarejestrować w usłudze AutoPilot za pomocą DeviceID.

**automatyczne dodanie urządzenia wymaga wykupionej subskrypcji Azure AD Premium.
Dowiedz się więcej

W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z opiekunem handlowym lub prosimy napisać na adres: csp@promise.pl

[/kc_column_text][/kc_column][/kc_row]